top of page

Shaolin & Taiji Summer Retreat 2021 in Greece

Για τρίτη χρονιά η Καλοκαιρινή μας Κατασκήνωση στα Ζαγοροχώρια έλαβε τέλος με μεγάλη επιτυχία.

1Η ΗΜΕΡΑ

Την Πέμπτη το πρωί 8 Ιουλίου αναχωρήσαμε από την Αθήνα με το βανάκι μας, με προορισμό το χωριό Ασπράγγελοι στα Ζαγοροχώρια. Μετά από περίπου 5 ώρες, φτάσαμε στην βάση μας τακτοποιήθηκαμε στα δωμάτια, πήραμε το φαγητό μας και κατευθυνθήκαμε απευθείας στο Ηλιοχώρι και στους καταρράκτες Μπάλτα Ντι Στρίγκα. Εννοείται πως δεν έλειψε το μπανάκι μας. Μπάλτα ντι Στρίγκα στα βλάχικα σημαίνει «η οβίρα (μικρή λίμνη) της κραυγής». Ο μύθος λέει για μια γυναίκα που πηδώντας στον καταρράκτη για να αυτοκτονήσει έβγαλε μια δυνατή κραυγή που ακούστηκε μέχρι το χωριό. Αμέσως μετά τους καταρράκτες καθίσαμε στο χωριό Ελαφότοπος για φαγητό.Αργά το απόγευμα επιστρέψαμε στη βάση μας και μετά από μία συνεδρία με Σαολίν Τσιγκονγκ τελείωσε η πρώτη γεμάτη μέρα της κατασκήνωσης μας.

2Η ΗΜΕΡΑ

Τη δεύτερη μέρα η πρωινή άσκηση είχε πεζοπορία στο φαράγγι του Βίκου. Έτσι αφού πήραμε το πρωινό μας κατευθυνθήκαμε προς το χωριό Βίκος και ξεκινήσαμε την πεζοπορία μας για τις πηγές του Βοϊδομάτη μέσα στο φαράγγι του Βίκου. Φτάνοντας στις πηγές, αντικρίσαμε το πανέμορφο τοπίο με τα παγωμένα νερά των πηγών στους οκτώ βαθμούς Κελσίου και τις επιβλητικές πλαγιές της Τύμφης πάνω από το κεφάλι μας. Παρόλο την χαμηλή θερμοκρασία του νερού κάναμε και εδώ την βουτιά μας και ξεκινήσαμε πάλι την ανάβαση μας για το χωριό του Βίκου.

Αμέσως μετά την πεζοπορία μας πήραμε το δρόμο για το Μέτσοβο, όπου φτάνοντας μετά από μία ώρα και κάτι, καθίσαμε για φαγητό. Μετά το μεσημεριανό μας γεύμα και μία μικρή περιήγηση στο Μέτσοβο, πήραμε το δρόμο για την πανέμορφη τεχνητή λίμνη του Αώου όπου και ασκηθήκαμε ακριβώς δίπλα στα νερά της στην τέχνη του Τάιτσι. Αμέσως μετά την άσκηση μας βουτήξαμε στα ήρεμα νερά της και χαλαρώσαμε. Η λίμνη κατασκευάστηκε το 1987 στο οροπέδιο Πολιτσές με σκοπό την παραγωγή ενέργειας. Γύρω της υπάρχουν 7 μικρά φράγματα με το μεγαλύτερο να έχει ύψος 78 μ. Η έκταση της είναι 11,5 τ.χλμ. και βρίσκεται σε υψόμετρο 1.350 μέτρων, γεγονός που την κατατάσσει ως την πιο ορεινή μεγάλη λίμνη της Ελλάδας.

3Η ΗΜΕΡΑ

Η τρίτη μέρα μας ξεκίνησε με πρωινή άσκηση στο Σαολίν Κουνγκ φου, Τσίγκονγκ και Τάιτσι. Ακολουθούσε το πρωινό μας, στον όμορφο ξενώνα Ελευθερία με την κυρία Ντίνα να μας προσέχει σαν τα παιδιά της και ξεκινήσαμε να επισκεφθούμε τις κολυμπήθρες ή αλλιώς Οβίρες Ρογκοβού όπου χαλαρώσαμε και εκεί κάνοντας το μπανάκι μας. Λόγω της διάβρωσης του εδάφους από το ρέμα Ρογκοβού με τα χρόνια σχηματίστηκε αυτό το εκπληκτικό, φυσικό τοπίο, που μαγεύει τους επισκέπτες του χειμώνα – καλοκαίρι. Σύμφωνα με ιστορικές πηγές, ο Αλή Πασάς επέλεγε τις Οβίρες Ρογκοβού για το καλοκαιρινό του μπάνιο. Το ρέμα του Ρογκοβού πηγάζει από δυτικότερη κορυφή του όρους Τύμφη, τον Λάπατο (2.254μ.) και διασχίζει τους δύο οικισμούς του Πάπιγκου.

Αμέσως μετά πήγαμε για το μεσημεριανό μας στην κυρία Ελένη στον Ελαφότοπο για ένα γευστικότατο μεσημεριανό και το χειροποίητο σπιτικό παγωτό της. Επιστρέψαμε στη βάση μας στο χωριό Ασπράγγελοι, μαζέψαμε τα πράγματα μας, φορτωθήκαμε στο βανάκι και αφήσαμε τα όμορφα Ζαγοροχώρια για να επισκεφθούμε τα Ιωάννινα και την όμορφη λίμνη Παμβώτιδα. Κάναμε την βολτούλα μας περιμετρικά της λίμνης και ξεκινήσαμε για τον ποταμό Αχέροντα και τις πηγές του, όπου φτάνοντας απολαύσαμε τα παγωμένα νερά του. Δεν έλειψε και μία σύντομη επίσκεψη στην πανέμορφη Πάργα, όπου λόγω της πολυκοσμίας, πήραμε φαγητό και ξεκινήσαμε για την παραλία Λούτσα – Βράχος και έτσι τελείωσε και η τρίτη μας ημέρα.

4Η ΗΜΕΡΑ

Μετά την έγερση μας το ξημέρωμα της Κυριακής, ασκηθήκαμε στο Σαολίν Κούνγκ φου και Τάιτσι στην αμμουδιά της παραλίας και αμέσως μετά βουτήξαμε και κάναμε το μπανάκι μας. Πήραμε το πρωινό μας και ξεκινήσαμε για την Λευκάδα. Πριν μπούμε στη Λευκάδα κάναμε μία στάση να επισκεφτούμε το κάστρο της Αγίας Μαύρας, που δεσπόζει στην είσοδο του νησιού και είναι ένα από τα πιο επιβλητικά μεσαιωνικά κτίσματα στην Ελλάδα και αποτελεί πρότυπο οχυρωματικής τέχνης εκείνης της εποχής.

Τελευταίος προορισμός της κατασκήνωσης μας η παραλία Κάθισμα. Φτάνοντας εκεί κάναμε το μπανάκι μας στα καταγάλανα νερά φάγαμε το μεσημεριανό μας σε μία ταβερνούλα ακριβώς από πάνω και ξεκινήσαμε το δρόμο της επιστροφής για την πόλη της Αθήνας.

Ελπίζουμε όλοι οι συμμετέχοντες να περάσατε τέλεια και να αποκομίσατε όμορφες εμπειρίες που θα τις θυμόσαστε για αρκετό διάστημα.

Συγχαρητήρια στην ομάδα και της φετινής μας κατασκήνωσης για την άψογη συμπεριφορά όλων παρόλο το δύσκολο αλλά γεμάτο πρόγραμμα όλων των ημερών. Να σας ευχαριστήσουμε για την επιλογή και την εμπιστοσύνη σας και ελπίζουμε να σας ξαναδούμε στις επόμενες καλοκαιρινές μας εξορμήσεις.

Αμιτουοφό!

Amodini

Αν δεν έχεις πάει στα Ζαγοροχώρια, αν δεν έχεις νιώσει το πνεύμα των ανατολικών πολεμικών τεχνών, το πνεύμα του shaolin, ή αν πήγες πριν πολύ καιρό , αν έχεις «σκουριάσει» από την ζωή στην πόλη , ή αν έχει χαλαρώσει και ατονήσει η σχέση σου με το κουνγκ φου, το ται τσι, το τσι κονγκ…τότε το Shaolin Retreat είναι αυτό που χρειάζεσαι! Για μένα ήταν εμπειρία ζωής και ας κράτησε μόνο λίγες μέρες . Επανέφερε στη μνήμη, στο νου , στην καρδιά και στο πνεύμα μου, την βαθιά αγάπη μου για όλα όσα εκπροσωπεί ο Δάσκαλος της σχολής. Ταυτόχρονα απόλαυσα πανέμορφα τοπία, έφτασα στα όρια μου, ανεβοκατεβαινοντας φαράγγια με πρόσφατα τραυματισμένο γόνατο, ένιωσα δυνατή, υγιής και ζωντανή! Γέλασα με την καρδιά μου μες την παρέα των μαθητών της σχολής, έμαθα πράγματα, μοιράστηκα εμπειρίες, ένιωσα ότι ανήκω σε μια πνευματική κοινότητα, μια πνευματική οικογένεια γεμάτη αγάπη, σεβασμό για κάθε τι ζωντανό και συνέπεια, ακεραιότητα λόγων και πράξεων. Το Shaolin Retreat τα είχε όλα: από τα χορταστικά πρωινά της κυρα Ντίνας μέχρι την πρωινή άσκηση στον πλάτανο και στην παραλία, το παγωμένο νερό των πηγών , την ησυχία, την σιωπή, όπου διαλύονται όλες οι έγνοιες. Ευχαριστώ Δάσκαλε. Για μένα άρχισε ήδη μια νέα φάση ζωής με το παράγγελμα πριν από κάθε άσκηση: « Τσό!»

Κωνσταντίνα

Ακόμη έχω ζωντανές στη μνήμη μου τις εικόνες της απόδρασης από την καθημερινότητα στα Ζαγοροχώρια, σε δροσερά ποτάμια, πράσινες λίμνες, πανύψηλα βουνά, πηγές, δάση, φαράγγια και πολλά άλλα όμορφα πολιτιστικά και ιστορικά τοπία που αναζωογονούν και γεμίζουν με δύναμη και εσωτερική αρμονία την ψυχή και το νου. Οι δραστηριότητες της εκδρομής εναρμονισμένες με το φυσικό περιβάλλον συμπλήρωναν με ενέργεια και ενδιαφέρον τη μέρα. Το πρόγραμμα ήταν γεμάτο σε δραστηριότητες και προορισμούς εξαιρετικού ενδιαφέροντος, άριστα οργανωμένο δημιουργώντας μια καλή παρέα και μια όμορφη ανάμνηση! Ευχαριστώ πολύ για την εμπειρία, την παρέα, την όμορφη αυτή εκδρομή και θα χαρώ να τα ξαναπούμε σε επόμενη απόδραση!

Ελένη

Φανταστική εμπειρία στα Ζαγοροχώρια! Περάσαμε υπέροχα, περπατήσαμε, μυρίσαμε τη φύση, τα δέντρα και κυρίως κολυμπήσαμε σε καταρράκτες, λίμνες και ποτάμια...στα πιο όμορφα και "παγωμένα" νερά της Ηπείρου. Δάσκαλε σε ευχαριστούμε για αυτή την αξέχαστη εμπειρία. Πολύ αναζωογονητικές οι ασκήσεις στο Σαολίν Κουνγκ φου, Τσίγκονγκ και Τάιτσι μέσα στο απαράμιλλης και σπάνιας ομορφιάς τοπίο που βρεθήκαμε. Ευχαριστούμε πολύ για τη γαλήνη και την ηρεμία που μας πρόσφερες μέσα από αυτή την εξόρμηση. Περιμένουμε να το ξαναζήσουμε σε επόμενη απόδραση.